Även om du har koll på marknadsstrategi och din sida kan det vara svårt att hitta konkreta saker att göra. Vi har samlat några idéer som kan hjälpa dig på traven inför kommande högsäsong!

 

Ibland tryter fantasin och det kan kännas svårt att vara kreativ mitt i allt det strategiska och analytiska arbetet som ska göras inför Black Friday. För att hjälpa dig och din butik lite på traven har vi samlat tio roliga marknadstips på hur du kan marknadsföra dig i bland annat sociala medier eller på andra plattformar.

 

 

  1. Säljer du en produkt som är svår att slå in som present eller julklapp? Gör en video till Facebook och Instagram där du visar hur man gör. Tänk på att på Instagram kan videon vara upp till en minut, men detta kan du undgå genom att lägga upp flera videos i ett och samma inlägg. Insta stories kan bara vara 15 sekunder långa.
  2. Skriv ett inlägg eller en artikel där du listar dina mest populära produkter. Formulera inlägget som en önskelista.
  3. Ta vara på julsäsongen och skapa en spellista med julmusik som du sedan delar på sociala medier.
  4. Bjud på dig själv i sociala medier och posta inlägg som kan vara saker som ”var är det bästa stället att gömma julklappar?” eller ”berätta om ditt roligaste julminne!”. Det är perfekta ämnen för dig som vill öka engagemanget på din Facebooksida!
  5. Fri frakt är något som alla kunder gillar. Erbjud det under julsäsongen, eller sänk det minsta ordervärdet.
  6. Skicka med en bonuskod till kunder för att öka chansen att de återkommer och genomför ännu ett köp.
  7. Istället för att få kunderna att köpa julklappar till andra kan du istället vinkla marknadsföringen att de ska köpa en present till sig själva. i all ära, men julen handlar om att ge. Berätta för dina kunder att för varje köp skänker du x antal kronor till valfri välgörenhetsorganisation som du brinner starkt för.
  8. Erbjud presentkort till kunder som inte vet vad de ska köpa.
  9.  Fråga dina följare vilka produkter eller tjänster som de skulle vilja se i din butik.

 

Det här var bara några marknadstips på saker som du kan göra på sociala medier och i din butik. Hoppas att du har blivit lite inspirerad!

 

 

Med Billmate väljer din kund om de vill betala med faktura, delbetalning, kort eller direktbetalning via 10 banker. Vi kan även erbjuda det populära betalsättet Swish. Vi tror inte på långa bindningstider eller andra dolda kostnader, därför har vi helt slopat bindningstider. Vi kallar detta 100% nöjd kundgaranti. Vi har kunder inom alla möjliga branscher och vi har stor och bred kunskap inom betallösningar. Vill du veta mer? Kontakta oss – vi finns här för dig!

Kundservice

Tel: 040-30 35 00
Mån – Fre: 08.30 – 16.30  (avvikande öppettider kan förekomma)

 

 

Kundservice

Tel: 040-30 35 00
Mån – Fre: 08.30 – 16.30  (avvikande öppettider kan förekomma)

 

 

Kundservice

Tel: 040-30 35 00
Mån – Fre: 08.30 – 16.30  (avvikande öppettider kan förekomma)